برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی چیست؟ | راهنمای خرید برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی همانطور که از نامش پیداست، از ترکیب دو نوع برنج مشهور ایرانی یعنی برنج‌های طارم و هاشمی بدست می‌آید. ترکیب کردن برنج طارم و هاشمی باید در هنگام کاشت این دو نوع برنج انجام شود. بذر برنج طارم و برنج هاشمی در هنگام کاشت، به نسبت مشخص توسط کشاورزان ترکیب می‌شود و پس از طی کردن مراحل رشد و برداشت، برنج طارم هاشمی با کیفیت عالی بدست می‌آید. اگر می‌خواهید بدانید که خواص و ویژگی‌های برنج طارم هاشمی چیست، در ادامه با برنجک همراه باشید.

پخت، عطر و طعم برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، در استان‌های شمالی کشور مانند گیلان و مازندران کشت می‌شود. به این دلیل که برنج طارم هاشمی گونه‌ای اصلاح شده و ترکیبی از دو نوع برنج است، در برابر شرایط محیطی از جمله آب و هوا، کم آبی و… مقاوم است. برنج طارم هاشمی عطرو طعم خوبی دارد و بعد از پخت به میزان قابل توجهی قد می‌کشد، دون دون می‌شود و بافت نرمش را حفظ می‌کند. برنج طارم هاشمی را می‌توان هم به صورت کته و هم به صورت آبکش پخت و در کنار سایر غذاهای خوشمزه ایرانی استفاده کرد.

ویژگی‌های ظاهری برنج طارم هاشمی چیست؟

هر کدام از انواع برنج‌های ایرانی، دارای ویژگی‌های ظاهری خاصی هستند که می‌توان تا حد زیادی، آن‌ها را از روی شکل دانه تشخیص داد. دانه برنج طارم هاشمی، قد بلند و قلمی است. همچنین رنگ دانه برنج طارم هاشمی، سفید مایل به کرمی است.

برای درک بهتر تفاوت بین برنج‌های ایرانی و مشخصات هر کدام، حتما مقاله انواع برنج‌های ایرانی را مطالعه کنید.

قیمت برنج طارم هاشمی

قیمت برنج طارم هاشمی به دلیل محبوبیت و کیفیت آن نسبت به  دیگر برنج‌های ایرانی موجود در بازار بیشتر است. البته باید گفت که قیمت برنج طارم هاشمی، با توجه به کیفیت بالای آن کاملا توجیه می‌شود. اگر به کیفیت اهمیت می‌دهید و به دنبال خرید بهترین برنج ایرانی هستید، خرید برنج طارم هاشمی به شما پیشنهاد می‌شود.

انواع نیم دانه و لاشه برنج طارم هاشمی 

برنج طارم هاشمی همانند سایر برنج‌های ایرانی دارای انواع نیم دانه و سرلاشه (لاشه) است. برنج لاشه یا سرلاشه و برنج نیم دانه به انواع خاصی از برنج‌ها هستند که شکل دانه‌های آن‌‍‌ها کامل نیست و دانه‌های برنج اشکال ناقص دارند. از برنج طارم هاشمی لاشه و برنج طارم هاشمی نیم دانه استفاده‌های زیادی می شود. برنج طارم هاشمی لاشه و نیم دانه از نظر کیفیت پخت، عطر و طعم هیچ تفاوتی با برنج طارم هاشمی معمولی ندارند، اما با توجه به شکل کوچک‌تر دانه‌ها، معمولا برای استفاده شخصی خانواده‌ها پخته می‌شود و در مجالس رسمی از این نوع برنج‌ها استفاده‌ای نمی‌شود. همچنین برای تهیه آرد برنج و یا پخت برنج برای افرادی که مشکل گوارشی دارند، از برنج نیم دانه و لاشه طارم هاشمی استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنج نیم دانه و لاشه حتما مقاله تفاوت برنج کامل با لاشه یا سر لاشه و نیم دانه از برنجک را مطالعه کنید.

چطور برنج طارم هاشمی را نگهداری کنیم؟

برنج های ایرانی مانند برنج طارم هاشمی، ممکن است دچار آفت و آسیب حشره برنج شوند. به همین دلیل لازم است در نگهداری برنج طارم هاشمی توجه زیادی به خرج دهید. بهترین مکان برای نگهداری برنج طارم هاشمی، محیط خشک و تاریک است. شپشک برنج در محیط‌های مرطوب رشد بیشتری دارند. بهتر است برنج طارم هاشمی را در کیسه‌های پارچه‌ای یا کنفی نگهداری کنید. همچنین برای جلوگیری از رشد شپشک برنج، لازم است ظروف یا کیسه‌های حاوی برنج طارم هاشمی را به گونه‌ای قرار دهید که امکان گردش هوا بین آن ها وجود داشته باشد.

در مقاله راهنمای نگهداری برنج نکات زیادی درباره روش‌های نگهداری برنج معرفی کرده‌ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین برنج طارم هاشمی را از کجا می‌توان خرید؟

اگر قصد خرید برنج طارم هاشمی به صورت مستقیم از مزرعه کشاورزان را دارید، در فروشگاه برنجک شما می‌توانید، بهترین  انواع برنج ایرانی را تهیه کنید. برنجک محصولات خود را پس از کیفیت سنجی به صورت مستقیم از مزرعه کشاورزان تهیه و در حجم کم و به صورت بسته های تستی برای مشتریان ارسال می‌کند. پس از اطمینان از کیفیت و پخت، محصول هر کشاورز را با قیمت مناسب و با خیال آسوده سفارش دهید.

بهترین زمان برای خرید برنج طارم هاشمی

یکی از سوالاتی که علاقه مندان برنج های ایرانی می پرسند این است که بهترین زمان خرید برنج طارم هاشمی چه زمانی است؟ در پاسخ باید گفت که شما می توانید در هر زمانی از سال، برنج طارم هاشمی باکیفیت را از فروشگاه برنجک خریداری کنید. اما به طور کلی بهترین زمان برای خرید برنج طارم هاشمی، مدتی پس از برداشت این برنج یعنی فصل پاییز است.

منبع: گالش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *